donderdag 31 januari 2013

Da haben Sie Glück!

Tot voor kort was mij van de oudste voorvader van mijn vrouw, Conraad Meiners Winter, uitsluitend bekend dat hij koetsier was en uit Oldenburg afkomstig moest zijn. In een poging verdere aanknopingspunten te krijgen, werd ik lid van de Oldenburgische Gesellschaft für Familienkunde e.V. . Bij het eerste mailtje naar de mailinglijst, waarin ik me als nieuw lid voorstelde, nam ik tevens de gegevens op die mij van Conraad bekend waren en opperde, op grond van de vernoeming van de kinderen, dat de ouders van Conraad zeer waarschijnlijk Meindert en Geeske moesten heten.

Meteen de volgende dag ontving ik al een reactie: "Da haben Sie Glück!", gevolgd door de gegevens van het gezin van de ouders van Conraad, die in 1728 in Oldenburg geboren is als Conrad Jürgen Hermann Winter. Zijn vader heet Meinert, zijn moeder Gesche. Hij had zes oudere zussen, een jongere zus en een jongere broer.

Tevens werd een andere vraag beantwoord, die ik in verband met de vernoemingen stelde: de vraag blijft naar wie Arent genoemd is.
Die vraag kan nu worden beantwoord: Conraad's jongere (en enige) broer heet Arnd Gerhard.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten