maandag 30 juli 2018

Waarmee ben ik bezig (8)

Sinds enige tijd ben ik bezig met het controleren van gegevens in DTB- en BS-akten van de families Van den Born. Dat is een wat omvangrijker klus geworden dan ik me van tevoren had voorgesteld, zeker nu de site zoekakten.nl, met indexen voor de pagina's van FamilySearch, er plotseling de brui aan heeft gegeven. Weliswaar kan ook veel worden gevonden via de nieuwe scans van bijvoorbeeld het Gelders Archief of het BHIC, maar waar die niet beschikbaar zijn, levert dat veel extra geblader op.

De planning ziet er momenteel als volgt uit:
- voltooien Van den Born (nu 11788 personen): bezig tot 30-6-2020
- voltooien Michelsen (nu 7444 personen): bezig tot 31-12-2021
- verwerken Schaap (nu 7533 personen): bezig tot 1-1-2024
- verwerken Harskamp (nu 9095 personen): bezig tot 1-1-2026

Mogelijk wissel ik de volgorde nog van de laatste twee projecten, afhankelijk van de beschikbaarheid van akten via het Noord-Hollands Archief (met name bruikbaar voor Schaap in Huizen en omgeving, nu zijn via WieWasWie de huwelijks- en overlijdensakten beschikbaar, maar nog niet de geboorteakten).

En wie weet ga ik me ook nog bezighouden met het samenstellen van publicaties in boekvorm. Er zou toch in elk geval een Vermaat-boek moeten zijn, al was het alleen maar elektronisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten