maandag 23 september 2013

Waarmee ben ik bezig (7) - projecten aan de horizon

Terwijl ik nog altijd zo nu en dan aandacht besteed aan zowel de Kwartierstaat als de stambomen Vermaat, liggen mijn voornaamste bezigheden nu bij het toevoegen van de akten aan de Parenteel van Wolter Michelsen, stamvader van onder meer de familie Veldwijk.

In mijn planning heb ik er de tijd voor tot september 2014. Daarna zal ik tot maart 2016 bezig zijn met het toevoegen van de akten aan het Parenteel Schaap en tenslotte tot maart 2017 met de akten van het Parenteel Hendrik Jacobsz van Harskamp.

Pas daarna wordt het tijd voor het onderzoek naar de familie(s) Van den Born.

Uiteraard kan ik onderweg op andere gedachten komen. Het intrigeert mij nog altijd dat er in de omgeving van Renkum al in de 18e eeuw meerdere geslachten Van den Born voorkomen, die tot nu toe niet met elkaar te verbinden zijn. Ook is er een familie Van den Born (Prot!) uit Noord-Brabant, waarvan zowel mijn vader als mijn oom menen dat deze ook Renkumse wortels zou moeten hebben. De oudste voorvader van dit geslacht komt immers uit "het land van Kleef" en dat ligt volgens hen vrij dicht bij Renkum.

Ik ben hier vooralsnog vrij sceptisch over, maar wie weet welk materiaal in de nabije toekomst beschikbaar komt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten